FLASH #5

Data: Piątek, 30 czerwca
Dzień: 2, Flash N°: 5
Odcinek specjalny: OS Stare Juchy 1, Długość: 13.50 km
Pogoda: deszczowo                                             
Warunki na trasie: mokry szuter, błoto

 

Na poprzednim odcinku (Świętajno) dwa kilometry przed metą zatrzymał się Esapekka Lappi, który uszkodził przednie koło w swoim samochodzie (Toyota Yaris WRC).

Samochód 1.   OGIER/INGRASSIA

„To był bardzo szybki odcinek, nawet jeżeli jest ślisko. Myślę, że dla wszystkich to był ciężki poranek. Na trasie przyczepność była bardzo zmienna.”

Samochód 5.   NEUVILLE/GILSOUL

„To był znacznie lepszy odcinek niż poprzednie. Na jednej z szykan zahamowałem zbyt późno, ale generalnie nie było źle. Z pewnością nie czuję się komfortowo w tych warunkach.”

Samochód 2. TÄNAK/JARVEOJA

Lekko uszkodzony tylny błotnik

„Na początku odcinka miałem niewielki problem z silnikiem, który nie rozwijał pełnej mocy. Na starcie straciłem trochę czasu.”

Samochód 10.   LATVALA/ANTTILA

„Jedna z wycieraczek uległa uszkodzeniu i nieco mnie to zdekoncentrowało. Mimo to jestem zadowolony. Na trasie były dwa miejsca, gdzie znajdowało się wiele błota.”

Samochód 6.  SORDO/MARTI

„Popełniłem zbyt wiele błędów. Na jednym z zakrętów obróciłem się. To nie był zbyt dobry odcinek. Nie mam właściwego czucia samochodu. Warunki nie są komfortowe do szybkiej jazdy.”

Samochód 3.  EVANS/BARRITT

„Było bardzo zdradliwe. Nie było odpowiedniej przyczepności.”

Samochód 8.   BREEN/MARTIN

„Po wielkim rozczarowaniu na Sardynii bardzo żałuję, że podobne problemy mam również tutaj. Zwłaszcza, że przytrafiają się one już na początku rajdu.”

Samochód 4. PADDON/MARSHALL

„Było znacznie lepiej niż na poprzednich odcinkach. Mam nadzieję, że na popołudniowej pętli warunki poprawią się.”

Samochód 11.  HÄNNINEN/LINDSTRÖM

„Było w porządku. Na odcinku było kilka bardzo szybkich partii pokrytych błotem.”

Samochód 7.   MIKKELSEN/JAEGER

„Starałem się przyspieszyć, jednak na prawym zakręcie było bardzo ślisko i zbyt szeroko wypuściłem samochód uderzając w pień drzewa. Uszkodzeniu uległ lewy tył samochodu.”

Samochód 14.   ØSTBERG/FLOENE

„Naprawdę nie wiem jak nazwać te warunki. Nie mamy żadnych szans, aby dorównać tempem czołówce. Oni są poza moim zasięgiem.”

Samochód 9.   LEFEBVRE/MOREAU

„Było bardzo ślisko. W jednym miejscu wyjechałem nieco poza drogę. Wydaje mi się, że na popołudniowej pętli będzie jeszcze trudniej.”

Samochód 15.  SUNINEN/MARKKULA

„Było bardzo błotniście. Odcinek był bardzo trudny. Jedziemy na serwis. Liczę, że popołudniu warunki poprawią się.”

Samochód 21. GORBAN/LARENS

„Było ślisko. Wszyscy mają problemy w tych warunkach.

Samochód 23. RAOUX/MAGAT

„Nigdy wcześniej nie jechałem w tak trudnych warunkach. To dla mnie zupełnie nowe doświadczenie.”

Samochód 22. SERDERIDIS/VANNESTE

„To był bardzo ciężki poranek. Wydaje mi się, że ustawienia samochodu zupełnie się nie sprawdzają. Auto jest zbyt miękkie.”

Samochód 31.  TIDEMAND/ANDERSSON

„To był bardzo ciężki poranek. Wszyscy mieli jednak takie same warunki. Miałem problem z wycieraczkami, które nie pracowały wystarczająco szybko.”

Samochód 34.  VEIBY/SKJAERMOEN

„To był najtrudniejszy odcinek z całej dzisiejszych pętli. W kilku miejscach zupełnie nie miałem kontroli nad samochodem. Cieszę się, że prowadzę w WRC 2.”

Samochód 32.  GUERRA/CUE

„To nie był najlepszy odcinek w moim wykonaniu. Mieliśmy trochę zamieszania z notatkami. Liczę na lepsze tempo na popołudniowej pętli.”

Samochód 39.  PIENIĄŻEK/MAZUR

„Było bardzo ciężko. Niemal na każdy zakręcie mieliśmy jakiś problem. To mój debiut na tym rajdzie, zwłaszcza w tak trudnych warunkach.”

Samochód 35.  GREENSMITH/PARRY

„Straciłem drugą pozycję. Na odcinku otwarła się maska w moim samochodzie i nic nie widziałem. Katastrofa.”

Samochód 38.  PTASZEK/SZCZEPANIAK

„Z pewnością nie spodziewaliśmy się aż tak kiepskiej pogody. Nie chcę podejmować zbytniego ryzyka, chociaż mogę być zadowolony ze swojego tempa. Nigdy wcześniej nie jechałem w takich warunkach, ale to dobra rozgrzewka przed Rajdem Wielkiej Brytanii.”

Samochód 41.  KOŁTUN/PLESKOT

„To był ciężki poranek, ale warunki były identyczne dla wszystkie. Bardzo ciężko się ocenić przyczepność. Jedziemy do serwisu, aby zmienić ustawienia samochodu. Nie chcemy popełnić żadnego błędu.”

Samochód 42.  CHUCHAŁA/ROZWADOWSKI

„Mieliśmy problem z przednią szybą, która była całkowicie zaparowana. Jest bardzo ślisko. Mam nadzieję, że przetrwam popołudniową pętlę.”

Jakub Brzeziński po OS5

Jest bardzo trudno, ale wszyscy jedziemy w takich samych warunkach. Nie jestem w stanie szybciej pojechać tym samochodem. Walczymy z ustawieniami. Nasze auto ma bardzo duży moment obrotowy i każde dotknięcie gazu w tych warunkach powoduje natychmiast utratę przyczepności. Nie jestem w stanie pojechać nawet paru sekund szybciej, bo to będzie niebezpieczne. Modlę się, aby trasa wyschła, bo na testach jeździliśmy po suchej i wilgotnej nawierzchni ale nie w tak ekstremalnych warunkach.

Wojciech Chuchała po OS 5

Warunki są niesamowicie trudne i myślę, że nikt się tego nie spodziewał. Zwłaszcza na pierwszej pętli chcieliśmy zobaczyć co się w ogóle wydarzy. Jest wiele pułapek na trasie i bardzo łatwo można zakończyć rajd nawet z błahego powodu. Po pierwszej pętli jesteśmy o wiele mądrzejsi i teraz pozostaje nam adaptacja do panujących warunków. Naszym założeniem była jazda bez przygód, bo na bardziej agresywną postawę jeszcze przyjdzie czas.

Hubert Ptaszek po OS 5

Staramy się kontrolować sytuację, ale czasami nie jest to możliwe. To dopiero pierwsza pętla i jeszcze dużo pracy przed nami. Cieszymy się, że jesteśmy najszybszą polską załogą na tym rajdzie i nie ukrywam, że to też jest naszym celem. Poruszamy się zgodnie z założeniami i mam nadzieję, że nasz plan będziemy realizować, w ten sam sposób jak teraz, aż do mety.

Łukasz Pieniążek po OS 5

Jestem zadowolony, ponieważ jesteśmy na serwisie. To jest dla nas najważniejsze na tę chwilę. Warunki są ekstremalne, a na ostatnim odcinku w pętli mieliśmy mnóstwo przygód. Teraz spróbujemy coś zmienić w ustawieniach samochodu, aczkolwiek nie wiem czy cokolwiek może w tych warunkach dobrze zadziałać. Mamy nadzieję pozostać na trasie i dojechać ten dzień bez przygód. W takich warunkach zdecydowanie brakuje mi doświadczenia, ale cały czas się uczę i robię co w mojej mocy aby jechać skutecznie.

Jarosław Kołtun po OS 5

Ślisko, ślisko...tak jak dla wszystkich. Staramy się w jakiś sposób przetrwać. Naprawdę nie jest łatwo. Rajd jest długi i zobaczymy jak będzie się rozwijać sytuacja. Odpadł nam kawałek zderzaka, ale na takim rajdzie to nic strasznego.



  •  


  •  

  •  

  •  

  •  
  •   
     
  •    
     

  •  

  •  

  •  

  •  

  •  
ORLEN 74 Rajd Polski

Kalendarz 2017

20-22 stycznia

Rajd Monte Carlo

10-12 lutego

Rajd Szwecji

10-12 marca

Rajd Meksyku

7-9 kwietnia

Rajd Francji

28-30 kwietnia

Rajd Argentyny

19-21 maja

Rajd Portugalii

9-11 czerwca

Rajd Włoch

29 czerwca – 2 lipca

Rajd Polski

28-30 lipca

Rajd Finlandii

19-20 sierpnia

Rajd Niemiec

6-8 października

Rajd Hiszpanii

27-29 października

Rajd Wielkiej Brytanii

17-19 listopada

Rajd Australii